145 Finalen

Banan idag var minst sagt svår, och väldigt lärorik. Det blev väldigt mycket fel i klassen, av 30 starter var det endast tre nollor och hela 20 st hade mer än 8 fel.. Banan var grymt stor och teknisk, och som Pether sa så var banan väldigt krävande och man behövde jobba rätt rejält.  
 
Jag är faktiskt nöjd med rundan då ridningen kändes bra och Marion hoppade väldigt fint. Marion kändes dock trött i kroppen idag och var lite spänd inne på banan (var bara en häst åt gången på banan så jag hann inte rida runt och visa henne så mycket som jag ville). Vi fick dock två riktigt tråkiga nedslag i mitten av banan och banan avslutade även med en linje som var placerad längs ena långsidan som avslutades med en kombination där många hästarna skyggade. Jag red lite hårt in i kombinationen och rev in, då blev hon ännu mer spänd och tittade till på b-hindret och bröt ut ur kombinationen. Hon har aldrig gjort det och jag var väldigt besviken efter rundan, har blivit så bortskämd med att hon aldrig har mer än 4 fel i 140/145 klasser. Jag tycker ändå att jag gav henne förutsättningar idag och då hade jag svårt att acceptera ett stort antal fel.
 
Det kändes dock bättre när jag fick fin feedback från både Lisen och Pether som tyckte att ridningen var bra och att Marion hoppade super. Båda var överens om att det egentligen inte var några direkta fel utan att det bara är rutinen som saknas, från både min och Marions sida. Det här är det största båda vi har gjort och som de säger så behöver man hoppa några sådana här banor för att få allt att stämma för både häst och ryttare. Hon måste fortfarande få en chans att komma tillbaka helt i form efter skadan, hon blir fortfarande lite trött i kroppen sista dagen och hon har aldrig gått två stora klasser samma helg innan och jag har stor förståelse för att det tog emot lite idag. Så nu i efterhand är jag nöjd med rundan. :) Både jag och Marion har fått känna på större uppgifter och lite vad som krävs inför YR åren. Vi lär oss och får med oss rutin och erfarenhet hela tiden, tillsammans.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hon är så jäkla fin och du är superduktig! Nästa gång har ni lite mer rutin:)

2012-10-14 @ 21:26:05
Postat av: sBurman

Den här hästen är verkligen fantastisk! Synd på felen men hon är en sån fighter, även när hon kommer nära eller stort så ser det ut som att hon gör allt för att inte riva och verkligen krigar ihop med dig för felfria rundor. Underbart att se :))

2012-10-14 @ 22:22:19
URL: http://sBurmans.blogg.se
Postat av: matilda

jag tycker ändå att ridningen såg mycket bättre ut än i debuten, med tempo och eftergift :) klart hon blir trött när hon överhoppar sig som hon ju gör, nackdelen med att ha en försiktig häst! ni är fantastiska och snart kommer ni vara grymma även i de högsta klasserna!

2012-10-15 @ 08:52:30
Postat av: Josefine

Så himla fint Alma! Riktigt bra runda, du är superduktig :)

2012-10-15 @ 09:18:37
Postat av: Lina

Lika härligt att se dina rundor som vanligt! :) Och Marion, vilken jäkla häst!!!

2012-10-15 @ 10:45:43
URL: http://linaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0