Tillbaka till verkligheten

Uppdateringen har verkligen varit under all kritk men nu är jag hemma och då blir det som vanligt igen :) Vi kom hem runt 9- halv 10 igår och jag spenderade då kvällen med min favorit. Åkte ut till stallet i förmiddags och möttes av två lurviga hästar med manen åt alla håll och kanter, haha, så fick börja med lite kvalitetstid. Båda hästarna kändes jätte fina idag, visst känns det att andra har suttit på dem (missförstå mig rätt) men det tar inte mer än 5 minuter att få de dit man vill ha de igen :)
 
Började med Inova idag som var grymt fin! Julia har gjort ett superbra jobb med henne och underhållt henne på ett riktigt bra sätt. Julia har jobbat henne lagom lugnt nu i veckan med varierad träning och det märktes idag, Inova hade precis den energi och den motivation som jag önskade för att få till ett riktigt bra trimpass. :) Utmanade Inova lite extra idag men hon fortsatte minsann att briljera och gjorde allt lekande lätt, så grymt fin! Jag blir så glad över hur denna fantastiska häst utvecklas hela tiden, det är verkligen motiverande att arbeta med denna häst :)
 
Även Marion jobbade på fint idag! Hon har gått på halvfart när jag varit borta och gått ungefär varannan dag men det har passat ganska bra! :) Det är dock lätt att man blir lite passiv på henne då hon rör sig så himla mycket och har sånt naturligt påskjut och man blir helt enkelt lite bortskämd med att hon ger en sådan härlig känsla, och är man inte van vid detta så finns det en risk att man blir lite för nöjd lite för fort. Jag fick börja passet med att aktivera henne lite men efter två varv var hon där jag ville ha henne igen, helt ärlig för hjälperna och jämn på båda tyglarna och jämnt påskjut bak (blir ju lätt så att hon tar i mer med vänsterbak eftersom hon är starkast där). Hon var superfin i slutet och kändes riktigt bra. :)
 
Skönt att båda hästarna har gått bra i veckan och fått ta det lite lugnt. Supernöjd med Julia och Denise som jobbat på bra med hästarna medan jag varit borta, de har underhållt de på ett bra sätt utan att ta några konflikter och inte gått inför djupt i detalj i ridningen utan mest rastat de, precis som jag önskade. :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ska du till Flyinge och tävla? :)

2012-11-05 @ 09:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0