Tappsko!

Ja det hela började lite rörigt då Marion tappade en sko igår i 145an, vi velade länge om vi skulle ta med henne idag eller inte och vi beslutade oss tillslut för att ta med båda hästarna. Konstigt nog fanns det ingen hovslagare på plats, men världens bästa Ida Rhenström tog sin lediga söndag och skyndade sig till Södertälje för att lösa allt och lite till, fick hjälp med både skon och lite annat! :) En stor guldstjärna till henne! Vi hann dock inte till 140 starten utan fick istället starta Marion sist i 145 idag, egentligen inte optimalt då jag vet att hon blir trött sista dagen men samtidigt behöver vi rundorna och rutinen så det fick helt enkelt bli så idag.
 
Jag gick ut som sista start i 145 och då var det endast en nolla. Vi fick ett onödigt nedslag i början av banan och jag la därefter upp galoppen för att försöka vara en snabb fyrafelare, dock ledde detta till ett missförstånd på en linje där jag valde att ta bort ett språng, dock stod hindret lite gömt så Marion hann inte uppfatta det i tid så vi fick nedslag även på detta hinder. Bortsett från det hindret så var det en bra runda och hon hoppade bra idag med. Lite mer tungjobbat och banan var mer krävande idag vilket var väntat. Positivt är att det känns som att hon hade mer kraft och energi idag än i Strömsholm sista dagen, vilket är positivt eftersom hon ändå har gått större denna helg. Sakta men säkert börjar hon komma tillbaka i fin form :)
 
Inova lekte runt 140 idag med, dock ett nedslag ur ena kombinationen men det var mitt fel då jag kom lite nära in i kombinationen så hon räckte inte riktigt över bakbommen på oxern. Annars inga problem och jag är så glad över denna härliga häst, fantastiskt hur hon fightas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0