Dagens ridpass

Båda hästarna fick komma ut i skogen idag, jag red Inova medan mamma följde med promenerandes med Marion. Inova har faktiskt kommit ut i skogen hela 5 dagar den här veckan, jättebra och hon uppskattar det verkligen. Det som faktiskt är positivt med att jag lagt hästarnas lugna period lite tidigare i år är att man har större förutsättningar att rida ut, vägarna är fortfarande fina att rida på och vädret är ju inte allt för tråkigt trots allt. :) Jag tror även det är ett enkelt sätt för hästarna att återhämta sig främst mentalt ute i naturen. Jag kan jobba hästarna lite lagom och hålla de mjuka i kropparna samtidigt som de får miljöombyte och inte pressas allt för hårt. Dock börjar jag ju själv bli väldigt trimsugen vid det här laget men jag har trots allt mycket annat som ska hinnas med för tillfället så hästarnas lugna period känns välanpassat även på den fronten. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0