Svar på kommentar del 3

Caroline om Samarbete med Runsten Equestrian:
Grattis! Åh va kul! Vad innebär samarbetet? :)
Vendela: Grattis, vad får du/ dem för möjligheter av detta?:)
Svar: Tack! Ja det innebär en hel del möjligheter framför allt ekonomiskt (vilket innebär fler tävlingar internationellt) men även en hel del utrustning och träningar mm. Mot detta marknadsför jag Runsten Equestrian på min utrustning vid träning och tävling.

Vad är det för skada zeta har/haft? Fantastiskt fina hästar o du rider så fint o prydligt:)
Hon har haft en inflammation i ett muskelfäste högerbak. Stort tack! :)

Hej! Lycka till i Norge! Du rider så grymt bra!!! Har några frågor, när får du börja tävla zeta? Vad Är det för skada hon har? Har du planer att behålla båda hästarna även under youngrider tiden?
Tack så mycket! :) Jag hoppas på att kunna åka ut och hoppa någon liten klass om 1,5-2 månader :)
Som det ser ut i dagsläget så tror jag inte att YR-klasserna är några problem för Zeta. Jag tror absolut att hon kan gå 150cm ganska enkelt och för mig är hon den perfekta YR-hästen då jag tror att hon har vad som krävs för att kunna gå alla stora mästerskap så henne hoppas jag definitivt att jag får behålla hela YR-tiden. Sen får vi se hur stort Inova kan gå men jag hoppas även att hon ska kunna gå lite större och fortsätter hon utvecklas som nu så är jag inte orolig men det är bara tiden som visar vad hon går för. Sen får man aldrig glömma bort att hästarna kan bli sålda på vägen men utan två kapabla hästar så är man väldigt sårbar. Så det jag utgår från i dagsläget är att försöka matcha båda hästarna så att de är redo för de klasserna när det är dags! :)

Kan du inte skriva bra saker att packa till ett meeting? som dina små knep som du lärt dig för att packa det nödvändigaste utan att få med dig allt du äger och har? som t.ex. vissa har uppbindningar med sig så de kan sätta fast hästarna i boxarna när det dags att sadla upp dem.
Nja, jag har väl inget direkt knep utan går igenom häst och ryttare uppifrån och ner+ annat nödvändigt, använde mig av packlista förut men det gick inte så bra (listorna låg överallt och om man missade skriva något på listan så fanns det definitivt inte med;). Något som är guld för mig är mina putsservetter, går super fort att dra av utrustningen och man slipper olika putsmedel med svampar och fixa vatten och allt, så det är ett litet tips för att minska packningen lite iallafall. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0