Svar på kommentar del 2

Nu kommer några fler svar, men det kommer en del 3 också ;)

Har din mamma hållt mycket med hästar tidigare? har du syskon? :)
Nja, hon red på ridskola när hon var liten men slutade någon gång runt senare tonåren, dock är jag väldigt glad att hon tvingade på mig en ridhjälm vid 3 årsålder! :) ja, jag har en äldre bror.

vilken fin lastbil! men ni sover inte i den väl, bor ni på hotell när du tävlar ? :)
Tack! :) Jupp vi sover på hotell.

Eller så har den helt enkelt gått lite väl mkt nu? Den har ju gjort alla dina tävlingar i år, utan "avbytarhjälp" från den bruna. Det är ju inte bara tävlingarna heller, utan du tar ju henne till alla träningar också. Det är också x antal språng. Plus ditt ambitiösa markarbete. När skall hästen återhämta sig? Utan återhämtning kan de inte förbättras ett snäpp sägs det ju? Bara för att hon är "andrahäst" måste väl hennes resurser också fördelas över året? Detta är mer en allmän tanke om ditt upplägg för henne, vad som hänt i helgen kan ju ha varit nån av de grejerna du har nämnt. Gillar din blogg och framförallt din ridning jättemycket annars!

Tack för en klok kommentar. Men om jag tolkar din kommentar rätt så verkar det som att du tror att jag har ett upplägg om vilka tävlingar jag ska åka på och sen får se vilken av hästarna som får åka med och nu när Zeta är skadad så får Inova gå allt…. Och så är det verkligen INTE!

Jag vill bara börja med att förklara att Inovas upplägg inte påverkas alls av att Zeta inte tävlar. Jag har tillsammans med mina tränare lagt upp en plan redan i början av året för varje häst. Jag har alltså inte sagt att det är ett visst antal tävlingar jag ska åka på utan snarare vad hästarna ska åka på. Detta gör alltså att Inova håller sin plan fullt ut.

Jag skriver långt ifrån allt på bloggen men jag kan dra mitt upplägg lite kort. Jag tycker själv att jag tränar mina hästar väldigt sparsamt. Jag hoppar endast hästarna ordentligt på träning (alltså ungefär en gång varannan vecka), hemma jobbar jag endast markarbete och hoppar i princip aldrig över en meter. Jag trimmar mina hästar ganska hårt och ofta men alltid efter krävande pass så får hästarna återhämta sig, likadant efter tävling då de alltid får två dagars återhämtning för som du skriver ovan så är det A och O för utveckling. Jag är minst lika mån om Inova och i dagsläget så är det ju faktiskt hon som är min förstahäst även fast det inte har någon som helst betydelse för vårt upplägg. Tack! :)

Hej jag tänkte fråga för visst går dina hästar på Pavo foder? Hur fodras Inova som är i tävlingskondition? Ändrar du på nått inför tävlingar med tillägg av någon annan del av fodret? Vore tacksam för svar :) du är grym!
Svar: Helt rätt om Pavo! Inova äter 3kg Allsport + 10kg hösilage om dagen. Inova får ett extra tillskott innan, under och efter tävling. Jag har fått det från min veterinär och det innehåller massor med vitaminer och grejer som ger lite extra energi och snabbare återhämtning. Hon äter även Slobber Mash från Pavo som också hjälper till med återhämtningen men den äter hon oavsett om det är tävling eller inte. Tack! :)

Josefina om Rest in Peace:
Får man fråga vad ? =(
Vi var tvungna att ta beslutet att ta bort honom förra året när vi var nere på tävlingarna i Henriksdal, hela händelseförloppet ligger under arkiv: april 2011.

Hej!
Tävlade du något när du red på ridskola? Vilken ridskola red du på? :)

Jag red på Siggesta och tävlade en del på b-ponny upp till Lätt A. Vi vann faktiskt allsvenskan div 2, haha ;)


Jag på Bonnie (andra från höger). Den svarta lilla ponnyn till vänster (Roxette) är min tidigare foderponny som fick hoppa in i lagklassen med ny ryttare då hennes häst inte gick så bra i förklassen så båda mina dåvarande stjärnor fick vara med och ta hem guldet haha! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0