Dagens träning

Började träningen över två bommar där vi reglerade antalet steg i både trav och galopp, vi har gjort den här övningen ganska mycket så den sitter rätt bra vid det här laget. :) Sedan hoppade vi ett räcke och en oxer med bom framför på en åtta. Därefter hoppade vi lite olika banor innehållande lite linjer och en kombination.

Jag har verkligen fått mig en riktig tankeställare efter den här träningen och som jag sagt tidigare så tar jag gärna på mig alla felen själv och letar förklaringar i min ridning till allt. Jag har redan höga krav på mig själv och jag vill att allt ska vara perfekt ut i fingerspetsarna men nu är det faktiskt dags att ställa lite högre krav på Inova också och inte ta på mig allt själv. Jag är en perfektionist och visst kommer det löna sig i slutändan men just nu har det gått lite för långt. Jag kan tycka att jag gör fel och att det är dåligt när det egentligen är ganska bra- bara för att det inte är perfekt. Visst är det bra att vara noga men det har verkligen blivit extremt och det är en mental svaghet hos mig för tillfället.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du rider jättefint!

2012-05-05 @ 20:51:00
Postat av: Denise

Det var inte dåligt! Jag gillar verkligen de du skrivit! Precis rätt tankegång. Någon gång får man komma till den punkten där de måste jobba lite också, man kan ta mig tusan inte lyfta dom över också! Och som du säger det får inte gå överstyr, inverka med perfektionismen på ett positivt sätt och se till att inte nedlåta dig med den. Som Lotta sa till mig till slut: det är väldigt bra och positivt att man vill vidare men man måste tillåta sig till att vara och bli nöjd, annars kommer det aldrig vara bra och då tar man död på glädjen. Så ibland får man nöja sig helt enkelt, även om det inte är på millimetern rätt och efter skolboken. Så det är bara börja träna! ;)) Tänker du så som du skrivit så är du snart back in track som den stjärna du är vet du! Du är åtminstone alltid min lilla stjärna! <3

2012-05-05 @ 21:05:50
URL: http://denisenyberg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag analyserar gärna sönder saker till atomer, något som gör att jag känner efter för mycket när jag rider - dvs och inte rider där och då. Verkligen något jag får öva på hela tiden.



Det som är bra är att du är medveten om din svaghet och jobbar på det. Bara att kämpa vidare! Det mentala är ju en så sjukt stor del av vår sport. Det kan få en att gå framåt men också sätta stopp.

2012-05-06 @ 10:32:46
URL: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0