Dagens ridpass

Har precis kommit hem och fått i mig lite mat. Red alla hästarna i ridhuset och det gick bra! Började med Zeta som var superfin! Lämnade livlinan i stallet idag och trimmade henne lite, så himla fin men lite ostadig emellanåt eftersom hon fortfarande är ganska svag. Men hon är iallafall på väldigt god väg och det är verkligen roligt att jobba med henne, dock kan jag inte riktigt förstå att jag har hoppat 140 på den här lilla vingliga hästen men det är väl en vanesak :)

Sen joggade jag Inova väldigt lätt och även hon kändes fin trots många klasser i helgen och vila igår då hon brukar blir lite stum. Men idag kändes hon ändå bra så det var skönt. :)

Därefter trimmade jag Hubbe (Hudson Bay) i ridhuset och han blev riktigt fin i slutet. Jobbade som alltid med honom ganska basic. Allt jobb görs innanför spåret så jag kommer åt bogarna ordentligt då han har en tendens att lägga sig mot väggen. Sen blir det en del renodling av hjälperna + allt självklart vardagligt jobb som övergångar, tempoväxlingar, sidvärts, byten mm. Fin blev han iallafall! :)

Nu ska jag dra mig till sängen så jag orkar upp och plugga innan skolan imorgon..

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0