Svar på kommentar

Svarar på några kommentarer lite fort, de mesta frågor jag får in handlar om Zeta och hennes status är för tillfället lite oklar men hon ska kolla den 27 och då hoppas vi på att vi kan lägga upp en plan för henne också.

Grattis Grattis :)
När blir nästa tävling?
Tack! Håller på att lägga upp en tävlingsplanering men dock krävs det uttagningar för alla Internationella tävlingar och därför är det svårt att lägga upp en fullständig tävlingsplanering över en längre tid.

Nästa tävling blir iallafall Baltic i Grevagården (Sverige) som går 30 mars-1 april. Det är en Internationell tävling och uttagningen gjordes igår och jag har fått plats. :)

grattis!
vilka är de övriga juniorerna? :D
Tack! :) Jag kommer inte ihåg alla utantill men det är bland annat SM-medaljörerna, alltså Jakob och Philip Ingvarsson, Louise Torgersen och Alexandra Emanuelsson. Sen är det några till (bland annat Alma Björklund, Joanna Johansson, Moa Rautenberg och Melina Forsberg).

vad går du för linje på gymnasiet? eller vad vill du gå?
Jag läser Samhälle/Ekonomi på Nacka Enskilda Gymnasium.

vad coolt med scandinavium! hur funkar det när man ska tävla där? bor alla ryttarna på hotell? älska din blogg!!!
Det är riktigt mäktigt och håller väldigt hög standard, allt är väldigt bra och stort! :) Det är vakter överallt och alla funktionärer är väldigt mån om att alla ska vara nöjda! :) Alla ryttare bor på ryttarhotellet, Gothia Tower. Gothia ligger i samma byggnad som Scandinavium så det är väldigt smidigt!

vad har du för klippmaskin?
En DeLaval.


Vad är det för klippmaskin du köpt? Märke? :) Vad har du haft tidigare och så undrar jag hur ofta du klipper hästarna under säsongen? :)
Jag har en DeLaval. Jag klipper så ofta det behövs helt enkelt, skulle gissa på att det iallafall blir minst en gång i månaden. Men det beror lite på vad det är för tävlingar inplanerade också. :)

superfin blogg :) å den är riktigt rolig att läsa! hur många läsare har du om dagen? :) när kan du börja tävla zeta igen?
Det varierar mellan 350-500 unika läsare om dagen. Som sagt är allt väldigt oklart med henne men jag hade gärna velat ha med henne på en tävling som går vecka 19-20, alltså om 2 1/2 månad men hon får helt enkelt ta den tiden hon behöver. Mer än så kan vi ju inte göra :)

Du skrev att Inova på sista tiden byggt mycket muskler vilket gett att hon blivit mer explosiv, på vilket sätt/hur har du tränat henne då?
Det är lite som att resultatet av ett halvårsträning har kommit nu så det blir lite svårt att förklara. Jag skulle tro att det främst är det vardagliga jobbet som gett resultat där jag verkligen försöker få henne explosiv hela tiden. Jag jobbar henne effektivt (rider hellre ett hårtpasspå 30min än en timme med skrittpauser) och försöker göra olika övningar med henne hela tiden och inte fastna i en och samma rörelse i 5min. Jag brukar faktiskt använda mig av bokstäverna som måttstock, vi varje bokstav är det nya krav som gäller. Jag är väldigt noga med att hästarna ska tycka det är roligt att jobba på backen och försöker variera mig, det är ju trots allt där man gör det största arbetet. Utan hög standard på det vardagliga arbetet så kommer man ju faktiskt inte se någon utveckling varken muskelmässigt eller i hoppningen, dessutom är ju risken stor att hästen belastar fel och går sönder. Jag tycker faktiskt att arbetet på backen är väldigt roligt, jag fullkomligt älskar att trimma mina hästar. Men ta och prata med din tränare och lägg upp en individuell plan, det hade jag gjort iallafall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0