God morgon!

Börjar skolan vid ett idag och ska plugga nu hela morgonen, sen slutar jag vid 4 och drar mig ut mot stallet. Inova ska bara få komma ut i skogen idag och ta det väldigt lugnt, hon fick ett väldigt långt och ordentligt pass hos Pether igår så det kan behövas. :) Vi åker ner till Flyinge imorgon och tävlar fredag-söndag. Jag är verkligen jätte taggad och Inova känns väldigt fin nu!

Själv känns det nästan som att SM är som vilken tävling som helst. Jag har endast ridit Elittävlingar sen oktober och alla mina tävlingar det senaste halvåret har verkligen varit tävlingar där man verkligen vill prestera. Det vill man ju såklart göra på alla tävlingar men man har ridit med lite mer press på alla tävlingar eftersom att varenda tävling har varit väldigt avgörande. Sen så har Scandinavium varit den stora tävlingen som jag har fokuserat mest på hela tiden och för att ens få vara med att starta kvaltävlingarna och försöka kvala som junior så krävs en nolla i 140cm (dvs, ett SM-kval). Så därför värderar jag Scandinavium högre än SM, men självklart så är ett mästerskap alltid lite speciellt! :) Och för mig så känns det iallafall som att Scandinavium är en bra tävling att "ha i ryggen" när man går in på ett SM. Jag ser verkligen fram emot ännu en stor tävling med bra ridning och fina hästar! Nu laddar vi..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0