Film från finalen

Här är filmen från gårdagens 140cm. Maxtiden var riktigt snål så det gällde att ha en bra galopp från början, vilket jag tycker att jag hade. Dock blev det nästan för mycket tryck i slutet så hon blev väldigt lång sista linjen. Hinderna kom väldigt snabbt och det var helt enkelt bara att rida! När jag vände upp mot trekombinationen som stog ordentligt ur sväng med oxer in så låg jag mittemellan två distanser och när det kommer så fort ur sväng är det bara att ta ett fort beslut och helt enkelt rida och stå för det!

Jag är själv inte van att rida henne i det här tempot och när jag har det trycket i henne från början så kan jag själv vara lugn, dock är jag van att behöva trigga igång henne hela tiden men när hon väl är så här framme så kan jag endast vara lugn. Nu är hon redan framme och jag blir lite för ambitiös i min ridning och vill hjälpa henne lite för mycket istället för att bara vara lugn och lita på hennes kapacitet men det är en vane-sak. Jag tror ändå att det är bra med det här trycket och jag kommer börja rida henne mer såhär, ska dock bara hitta lugnet själv så kommer det bli jättebra! :)

Nöjd med rundan förutom sista linjen där det rinner iväg och Inova blir alldeles för lång men annars en ganska bra runda där jag rider för mina beslut.  



Kommentarer
Postat av: matilda

Tycker det var en fin runda som inte förtjänade så många fel!

2012-03-13 @ 08:37:28
Postat av: Sarah

Verkligen jättefin runda och bra ridet! Beundrar din ridning, tycker du rider grymt bra och väldigt stilfult! :)

2012-03-14 @ 07:47:47
URL: http://sarahochsnajper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0