Dagens ridpass

Trimmade Inova ordentligt i ridhuset idag och hon var så himla fin! Jag har bestämt mig för att höja kraven på henne ytterligare ett steg och hon är verkligen grymt fin nu! Blev ett långt och tufft pass idag. Jag fokuserar mest på att förbereda henne inför utomhussäsongen nu så passen blir längre och arbetet görs i större gångarter. Hittade ett riktigt härligt tryck i henne idag och den känslan ska jag verkligen sträva efter i hoppningen framöver! :) Hon blir enkelt lite lång när jag sätter trycket eller långsam bak om jag inte har tillräckligt med tryck, det är en balansgång men idag hittade jag det perfekt! När jag hittar detta trycket oftare så har jag en känsla av att sprången kommer bli bättre och att antalet nedslag kommer minska, så nu vet jag verkligen vad jag ska sträva mot. :)

Zeta fick komma ut på asfalten i området idag, avslutade skrittrundan med skogen där hon var väldigt laddad! Hon är så himla glad och hoppar över alla rötter och stenar hon ser, dessutom tog hon ett språng 2m upp i luften över lite lera så jag fick hålla i mig ordentligt! Hon har haft värsta lyckoruset både igår och idag så hon är konstant galen.. Lite jobbigt med tanke på att hon är skadad, men när man ser henne såhär så undrar man ju hur ont hon kan ha. Hon verkar minsann inte lida av skadan så det är ju skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0