Dagens ridpass

Hoppade en pigg och glad Inova idag! Hon har inte hoppat sen Scandinavium, alltså på typ 11 dagar och hon tyckte det var hur roligt som helst! :) Det var alltså lite genrep inför SM idag och Inova känns väldigt fin! Ganska laddad men fin!

Det händer så otroligt mycket med henne nu vilket är väldigt roligt och det är skönt att se en tydlig utveckling med henne då det kan vara avgörande inför YR-åren. Hon behöver utvecklas för att kunna räcka till för de större mästerskapen även när jag blir YR och hon är faktiskt på god väg! Jag har själv upplevt vissa dagar att hon har varit lite begränsad och kanske inte räcker till för de största klasserna. (fast detta tror jag mest beror på att jag är så bortskämd med Zeta som gör allt lekande lätt där det inte finns några begränsningar över huvudtaget.) Inova har haft en tendens att bli lite slow och lång men under sista tiden så har hon byggt mycket muskler vilket gjort henne mycket mer explosiv. Nu är det ett helt annat tryck i henne vilket gör att hon kommer ihop mycket mer och samlar krafft för rundare och bättre språng. Hon är som sagt på väldigt god väg och fortsätter hon i den här utvecklingen så finns det verkligen hopp för framtiden! :)

Lägger upp film senare.


Kommentarer
Postat av: M

Du skrev att hon på sista tiden byggt mycket muskler vilket gett att hon blivit mer explosiv, på vilket sätt/hur har du tränat henne då?

2012-03-04 @ 22:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0