Dagen

Hoppade Inova lite lätt idag när vi kom tillbaka från Örebro. Hoppade en övning som jag jobbat mycket med förut, tre räcken på en långsida med 16m emellan. Allt satt mycket bra och Inova var inte i en bom, hoppade den lågt någon gång i varje varv och hon känns super inför helgen! :)

Jag är verkligen så himla nöjd och glad över Zeta idag, tänk vilka fantastiska veterinärer jag har! John var med hela tiden idag också och Michel tyckte att John hade gjort ett super jobb med Zeta. Även om vi aldrig har tvekat på John så känns det alltid lite extra bra när vi nu med facit i hand vet att han gjort helt rätt hela tiden och att Michel säger precis samma sak. Deras samarbete är verkligen superbra, 4 ögon ser ju faktiskt mer än 2! :)

Fick förresten en liten leverans foder från Pavo idag. Jag fick även en jättefin Pavo-jacka av Anna och Anna. Stort Tack! :)


Kommentarer
Postat av: M

Hur många steg varierar du på 16 m? Använder mig ofta av 14 m övningen med variation på 3-5 steg, man är kul att förnya sig så man inte fastnar i samma gamla mönster!

2012-03-27 @ 20:54:21
Postat av: elin

hoppas verkligen Zeta kommer igång nu, så himla kul att se henne hoppa och tävla!! :) Håller med om landslags veterinärer, dom är faktiskt helt otroliga. Hade problem med min häst i 8 månader, hältor som inte blev bra. Tog 2 minuter hos Tysklands f.d landslagsvet (Dr.nolting) att se att problemet satt i att ena ryggmuskeln var spänd och gjorde att hon avlastade sig!!!

2012-03-27 @ 21:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0