14 plats på inomhus SM 2012

Ännu en fin runda idag, dock fyra bommar ner.. Bommarna har verkligen inte varit på min sida den här helgen men jag är verkligen nöjd med min ridning och Inova har även hon presterat bra. Pether har varit på plats och hjälpt mig i helgen (super bra!), så pratade med honom och Henrik Lannér efter rundan och som de säger: "det var så otroligt små detaljer som gjorde att du inte var nolla". Inova är en relativt okomplicerad häst men för nollorna så måste allt stämma till hundra procent. Som de sa så är det så himla marginellt, är jag en tiondel för snabb med överlivet i uppsprånget så åker en bom så det är dem där sista detaljerna som avgör när det gäller Inova. Så från och med nu så kommer jag bli ännu mer perfektionist, haha!

Jag är som sagt väldigt nöjd med helgen och även fast vi nu slutade med 20 fel på två klasser så har det verkligen varit bra rundor och jag kan ärligt säga att jag endast tar på mig två-tre rivningar. Jag är trots allt ändå nöjd med Inovas insats och det händer så mycket med henne hela tiden och man får faktiskt inte glömma bort att hon inte har någon rutin i större klasser sedan tidigare så allt vi gör, gör vi verkligen tillsammans. Båda utvecklas och båda skaffar rutin och erfarenhet med tiden.

Med tre fina rundor i kroppen och en 14e plats på vårat första SM så åker jag nu hem nöjd och glad med ännu mer rutin och erfarenhet i bagaget! :)


Taktikar med Pether och Henrik i Scandinavium
(Trivs verkligen super med deras upplägg och engagemang)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0