Träningen idag

Första övningen bestog av tre bommar som var placerade på medellinjen där vi skulle reglera galoppsprångens storlek och kontrollera avsprångspunkten genom att först lägga hästarna lite utifrån för att sedan komma lite intill. Därefter hoppade vi ett räcke och en oxer på ena långsidan där syftet var det samma som föregående övning, alltså att först lämna lite plats till hindret för att sedan komma lite intill. Därefter hoppade vi en liten bana på 5 hinder och 6 språng.
 
Jag började med Inova som kändes fin! Lite spänd och ofokuserad i början men fokuserade fint på sin uppgift när vi började jobba med bommarna och eftersom hon är väldigt lydig så gjorde hon bomövningen väldigt fint. Även linjen gjorde hon fint där jag fick fokusera på att supportra henne och spänna bågen lite extra, avslutade sedan med att hoppa banan två gånger och hon kändes fin även där och sista rundan hittade jag precis den ridningen och trycket som jag behöver på henne. Väldigt nöjd med Inova idag! :)
 
Därefter hoppade jag Marion och med henne blev jag för ovanlighetens skull aldrig riktigt nöjd. Hon började väldigt fint över bommarna och gjorde detta väldigt enkelt! Hoppade sedan linjen där hon blev lite vinglig så jag hämtade hem henne lite för mycket vilket resulterade i att hon blev lite tom och min känsla var att jag tappade lite valmöjlighet vid taxering, jag kände att jag inte riktigt blev klar i så god tid som jag brukar. Dock syntes detta inte lika tydligt som det kändes och Pether var ändå nöjd och tyckte det var bra- dock är jag aldrig nöjd med bra, bra är bra men inte tillräckligt, det ska vara perfekt. Banan gick väl detsamma och det blev lite vingligt, lite sena beslut och inte samma trygga rytmiska harmoni vi kan ha- men det var ändå bra, även fast inte känslan på ryggen var den samma.. Marion gick alltså bra- men inte så mycket mer..
 
Film kommer

Kommentarer
Postat av: Mathilda

"dock är jag aldrig nöjd med bra, bra är bra men inte tillräckligt, det ska vara perfekt." -Låter som taget ur min mun. Jag är exakt likadan och vet hur frustrerande/irriterande/jobbigt det är ibland även om en hel bana man sätter perfekt (nästan då) men det bara var Något som hade kunnat bli lite bättre på ett ställe om jag bara hade gjort så eller inte så istället eller vad det nu kan va. Oavsett om det inte riktigt syntes från marken så är det den där känslan. Så jag är väl fel person att säga till någon annan att tänka annorlunda, MEN, du vet ju att ni kan och i en igångsättning speciellt så får man allt som oftast lite mer att jobba med en innan så glöm inte att ha det i åtanke, om ett tag är ni tillbaka igen och då har allt jobb verkligen lönat sig!:) Du är duktig så fortsätt bara på samma spår så kommer du långt:) (Det här var en kommentar så du ska fortsätta blogga på också, jag kommenterar sällan i folks bloggar annars,speciellt de jag inte känner så nu får du iaf någon sorts feedback här haha)

2012-06-22 @ 20:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0