Svar på kommentar, frågestund?

Jättetack för alla fina kommentarer, framför allt från vinsten med Inova och tävlingen med Marion igår! :) Jag har fått in en del frågor och jag har även fått in förslag på att ha en "frågestund", då jag svarar inom kort. Är detta något som intresserar er och som fler önskar? Isåfall så får ni gärna kommentera och säga det så drar jag igång den senare.
 
Har du provat att ge den ena hö under tiden som den andra är ute? Det funkade för mig då mina hästar var så som du beskriver :) Eller är det kanske för mkt öppet eller stängt? Prova dig fram.
Tack för tipset! Dock bryr sig mina hästar inte om det finns tillgång till mat eller inte.:/
 
Ska ge en annorlunda kommentar (vi vet redan att du rider fett fint och att Marion är världens coolaste, känns onödigt att tjata om det :p) men de hade väldigt roliga hinder på den där tävlingen trotts att det var en regional :)! Rolig att se att de har lite mer "påkostad" hinderpark till de mindre tävlingarna också, tummen upp för det!
Haha tack! :) Detta var faktiskt något som jag också observerade och det var verkligen superfina hinder, dessutom var vattnet riktigt och inte bara en plastmatta. Superbra!
 
vad heter din tränare i efternamn? :)
Jag tränar för Niclas Haking och Pether Markne.
 
vad rider du henne pa för bett ser jättefint ut
 Tack! Jag rider henne främst på ett babypelham.
 
har en fråga, hon ladar ofta i vänster galopp efter hindret, iaf på markneträningen å även nån gång i denna bana, vet du varför? är det något du väljer eller är det något hon väljer?
Mycket observant av dig! Jag har också lagt märke till detta nu under igångsättningen men tror att det har att göra med att hon är svagare i högerbak med tanke på skadan. Dock kollade jag tillbaka på gamla filmer och insåg att hon i princip alltid landar i vänster galopp och sedan byter till höger, hon har det antagligen lite lättare i vänstergaloppen och det är oftast den galoppen hon väljer i kombinationer mm. Men såklart har vi allt under uppsikt hela tiden och har kontakt med våran fantastiska veterinär John Österdahl iprincip varje vecka för att stämma av att allt fortsätter åt rätt håll. Nedan är en film från november och det är endast 1-2 gånger hon landar i höger.
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefina

Såg att du skulle till Gark och hoppa med dina två =)
Kul att du börjat hitta dig ner mot mina tävlingsplatser ! :)

2012-06-25 @ 14:51:06
URL: http://jnordlund.blogg.se
Postat av: Josefina

Såg att du skulle till Gislaved med dina två ! :) Kul att du börjar hitta ner till mina tävlingsplatser ! :)

Svar: Ja det stämmer! :)
Alma Ranebo

2012-06-25 @ 14:52:14
URL: http://jnordlund.blogg.se
Postat av: Jossan

Har en fråga angående Marion! Inte följt din blogg så jättelänge så undrar vad hon haft för skada? Jättebra blogg och superfina hästar, gillar när du får till filmer! Kram

2012-06-25 @ 14:54:04
URL: http://jossanenglund.blogg.se
Postat av: Nea

Jag kanske är lite efter, men är ny på bloggen. Har det hänt ngt med Marion eller varför hoppade hon 140 förut och 110/120 nu?(:
Är bara nyfiken! Tycker förövrigt att du rider riktigt väl och att båda dina hästar är super! Har verkligen fastnat för Marion och hennes språng!! (:

2012-06-26 @ 00:50:16
Postat av: Emelie

Har du prövat och tagit ut båda hästarna, gjort ordning hästen som du ska rida, rider iväg tills dem inte ser varandra, lastar in den andra hästen? Det brukar fungera för mig :)

2012-06-26 @ 11:40:03
Postat av: Lisa

Kom på det där med lastningen! Har du testat att ta ut båda samtidigt, och sen stoppa in den andra när den andra hästen gått därifrån? Skulle vara roligt med svar om det funkar :)

Svar: Jag har inte testat detta än, gör det nästa helg när det är tävling :)
Alma Ranebo

2012-07-01 @ 17:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0