Jag behöver tips!

Mina hästar är oskiljaktiga när vi är ute och åker, detta gör det hela lite jobbigt vid träning och tävling över dagen då det inte går att lasta ut en häst utan att den andra blir frustrerad i lastbilen. Någon som har några som helst tips på hur man kan lösa detta? Hästarna står inte bredvid varandra i stallet utan vi försöker hålla de ifrån varandra i vardagen men ändå uppstår detta problem vid urlastning (även fast Inova inte gillar Marion, haha) och detta är såklart en skaderisk (även fast vi har gummimatta på väggen bakom hästarna och att de är rejält lindade med paddar som går från knäna och nedåt) så vartenda litet tips mottages mycket tacksamt!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Mina är likadana! Spelar ingen roll nästan vilka två du lastar ihop av alla fem så blir dom ledsna när den en går ut. Jag lindar frambenen med ordentliga(!) paddar som går upp över knäna och ger dem mat och hoppas på det bästa. Ett annat tips är att sätta "hingstnacke" mellan huvudena på dem, ser de inte varandra lika väl kanske dom lugnar sig något :)

2012-06-23 @ 23:30:04
URL: http://emmamariathalen.blogg.se
Postat av: Johanna

Det är bara att träna så mycket man kan. Min häst blir orolig av att bara vara själv, det har blivit mycket bättre nu men fortfarande att man inte kan lämna. Men det är väl bara att träna "hemma" och bara vänta utanför och testa att ha den själv?? :)

2012-06-24 @ 21:49:32
Postat av: Lisa

Har du provat att ge den ena hö under tiden som den andra är ute? Det funkade för mig då mina hästar var så som du beskriver :) Eller är det kanske för mkt öppet eller stängt? Prova dig fram.

2012-06-25 @ 01:17:59
Postat av: Karolina

Kan säga att jag har precis samma problem, och det är väldigt jobbigt men jag har faktiskt fått en lösning på problemet! Funkar iaf för mig :)

När jag tar ut den ena hästen låter jag alltid den andra stå kvar men på den yttersta platsen (har också b-lastbil), lämnar den övre sidoluckan öppen så hästen kan titta ut åt sidan. Då håller sig mina hästar super lugna, vet inte varför men kan vara värt ett försök kanske :)

2012-06-26 @ 21:50:45
Postat av: Linn

Har du testat bomull i öronen? Brukar ha det på min när jag är ute och åker, de kan bli stressade av att höra hästar utanför men inte komma ut till dem..

2012-06-29 @ 17:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0