Då och nu- Vad är skillnaden?

Jag har lagt upp två filmer som reds med ett års mellanrum. Jag själv har väldigt klart för mig vad skillnaderna är men jag kan ju uppleva det på ett annat sätt än vad ni gör eftersom jag sitter i sadeln. Så innan jag uttalar mig om vad jag tycker så vill jag höra vad som ni tycker är den största skillnaden- gällande både Inova och min ridning. Så stå på er och våga skriv vad ni tycker! :)

Den här filmen är från våran första tävling som var för exakt ett år sedan då jag hade haft henne i nästan 2v.



Den här filmen är från en träning för någon vecka sedan, dock blev det här en väldigt tuff träning och hon blir ganska trött i slutet och tappar lite spänst i sprången men ni får ta det för vad det är! :) 



Kommentarer
Postat av: Emma

Galoppen!! På första filmen är hon väldigt markbunden, även i sprången och har inget register i galoppen. Nu är hon mycket bärigare, har aldrig sett henne i korsgalopp och hoppar med mycket mer spänst! Galen skillnad :)

2012-06-02 @ 12:00:03
URL: http://emmamariathalen.blogg.se/
Postat av: Kommentatorn

Framförallt ser ni såklart mycket mer samspelta ut. Sedan tycker jag ni båda verkar mycket mjukare på den andra filmen! Du använder mindre hjälper och hon svarar på mindre, du kan sitta still mer och låta henne sköta sitt jobb. Hon verkar också orka samla sig mer i galoppen nu, på första filmen ser det ut som att hon bara saktar ner och nästan tappar galoppen när du försöker korta henne, på den andra bär hon sig mycket bättre.

2012-06-02 @ 16:18:17
URL: http://hastbloggskommentatorn.wordpress.com
Postat av: M

Att hon numera bär sig mer på bakbenen, kvaliteten i galoppen är betydligt bättre. Nu rider du henne verkligen med en spänd båge (mellan skänken till hand) och att du själv blir klar betydligt tidigare till hinderna.

Du rider otroligt bra och jag hoppas att du och Zeta kommer representera Sverige under dina young rider-år!

2012-06-02 @ 19:18:43
Postat av: Johanna

Såg på svt play här om dagen på din runda oxå i 140 som du red för ett par helger sen.. tycker hennes galopp förut inte alls va någe rolig, det ser ut som hon inte kommer nån vart å är som ett segt tuggummi.. blev faktiskt förvånad då när jag kollade på svt play att hon blivit mer frammåt och börjar ta för sig mycket myvcket mer samt är mycket mer snärtig i sina galoppsprång! bra jobbat

2012-06-02 @ 23:43:51
URL: http://teamsommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0