Träning för Lisen

Tränade för första gången för Lisen idag som var grymt bra och noggrann ut i fingerspetsarna, riktigt givande träningar! Självklart har jag min bas som trygghet som jag alltid står på och en röd tråd att följa men tycker att det är väldigt nyttigt att träna för andra tränare ibland för att få ett par nya ögon på sig, så länge de har samma tänk såklart! Niclas tränar en hel del för Peder och det är Pether som har fixat att jag får vara här så alla känner varandra och jobbar utifrån samma grunder. De har väldigt lika tänk men de förmedlar det på olika sätt och det är det som jag känner är så himla givande, man får det ur olika perspektiv vilket ger större förståelse- och jag gör inget utan att förstå varför.
 
Det som helt klart berör mig mest är att Lisen faktiskt har tagit sig ända till OS och vet hur vägen dit ser ut och vad som krävs för att nå hela vägen fram. Vi pratade mycket om "vad det är som skiljer en duktig ryttare och ett proffs" och jobbade mycket utifrån det och jag fick med mig många kloka ord som jag ska ha med mig i bakhuvudet hela tiden för om jag jobbar utifrån det så kommer det förhoppningsvis göra skillnad i slutändan.
 
Båda hästarna gick bra! Riktigt nöjd med Inova där jag fick med mig massor av tips på hur jag ska arbeta med henne framöver och gör jag det jobbet på hemmaplan så kommer hon enligt både Lisen och Jens gå större än 140, Jens har ju alltid trott på henne men det kändes ännu bättre när även Lisen bekräftade det. :) Hon känns iallafall så himla fin nu och vi hoppade även lite större på henne i slutet och utmanade henne lite extra men hon har minsann inte tagit ett nedslag, Känns så bra med henne för tillfället! :) 
 
Marion gick också bra men hon var dock väldigt pigg då det blåste en hel del men hon gick ändå bra och vi jobbade främst med min ridning i kombinationerna på henne då hon kommer fram så enkelt och även där fick jag bra tips på hur jag skulle agera. Lisen berättade även att hon följt och haft koll på Marion sedan hon var fyra år vilket var lite roligt att höra! :) Jag är iallafall väldigt nöjd med träningarna idag och fått med mig en hel del tips som kan vara avgörande i framtiden, otroligt lärorikt och motiverande!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Måste bara säga att jag verkligen tycker att du rider super fint! Och du har så jäkla fina hästar :) Blir så motiverad av att läsa din blogg.

Tänkte höra om du vet några fina 5-6 åringar som är till salu? :)

2012-07-11 @ 17:20:41
URL: http://isabellekidder.myshowroom.se
Postat av: sofie

Hej!
Är en gammal beundrare till Inova och har följt henne
länge. Så roligt att se att det går så bra! Jätteroligt!
Ett stort fortsatt lycka till!

Mvh Sofie

Svar: Vad roligt! :) Tack så jätte mycket, jag gillar henne jätte mycket! :)
Alma Ranebo

2012-07-12 @ 17:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0