Svar på kommentar

Står dina hästar ensamma i hagarna eller går dem med andra? :)
Ensamma, inte värt att riskera någonting.
 
Hej har du tips på bra övningar där man förbättrar hästens språngkurva? Te.x. övningar/serier där man t.ex använder sig av galoppbom före och efter. Samt även serier där man tränar upp hästens styrka.
Precis som du själv skriver.. :) Jag har jobbat mycket med bom framför och bakom (ca 3m) hinderna och en del serier med Inova, framför allt studs på böjt spår. Vissa tar även hjälp av någon hjälptygel för att hjälpa hästen hitta korrekt teknik på småhinder men detta är inget jag själv gjort. Dock är det svårt för mig att ge tips när jag inte vet vad du har för häst/hästar (ålder mm) så prata med din tränare så får du säkert lite mer specifika övningar. :)  
 
Beundrar dig något enormt! Du rider super bra :) tänkte fråga dig, varför rider du utan bakbenskydd ibland på Inova?
Tack! :) Inova har tidigare haft ett sår på ena bakbenet och därför gick hon utan bakskydd en period. Utöver det så rids hon med unghäst skydd bak.
 
du provred så många hästar.. vilken häst (förutom inova och zeta) gillade du bäst , men som du inte valde? :)
Jag provred många fina hästar som jag tyckte om men Lotus F var en absolut favorit som gav en helt enorm känsla att sitta på, gjorde allt så fantastiskt enkelt och det kändes som man kunde gå in i en stor klass från dag 1. Den blev dock såld medan jag var där och prova henne för andra gången och detta var absolut en häst som jag ville ha vilket då var väldigt tråkigt (jag hade bestämt mig för denna redan efter första gången..). En fantastisk rutinerad häst med YREM guld i bagaget och placeringar i 145 int, född 99.
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0