Svar på kommentar del 2

Vart och med vem bor du?
Jag bodde hos en släkting i närheten med mamma.
 
hur gör du när du tävlar där ? åker någon med dig därifrån och kör? för du bor väl en bit därifrån så din mamma kanske inte kommer och kör, jag kanske missuppfattat ! jättbra blogg, väldigt lärorikt att läsa :)
Mamma var med här nere och var såklart med på tävlingen :) Tack! :)
 
Vem är Pelle? :)
Pelle är som jag skrev i inlägget hästägare och äger halva Marion. :)
 
Vad använder dem det där lilla "huset" imitten av banan till? :) inova såg förövrigt vääääldigt fin ut!!! :)
Det är bänkar i det så man kan sitta där, men annars så är det lite förvar med hinderhållare och mockningsredskap. Tack! :)
 
Jag skulle vilja veta mer om "rastnings platser" för häst i sverige, vart man hittar dem eller hos vem ni stannar hos? hur länge är ni där och va gör ni där. Hur länge brukar ni köra isträck med hästarna osv.. vore kul och veta samt bra med tips ifall man själv ska ratta runt med min lilla häst.. vet att när jag tog hem henne från helsingborg stanna vi inte nånstans då vi kände att det va lite krisigt å ta ut en 3åring som inte va lätt å lasta å jag inte kände henne..
Det enda stället jag vet är Sharpman och där har vi stannat någon gång och släppt ut de i en liten hage ett tag och gått en liten promenad, stoppet kanske tar 20 min. Annars så försöker vi köra hela vägen men det är ju bra om man behöver något på vägen så kan man gå in och shoppa det under tiden hästen rastar sig i hagen. Mina hästar är resvana och åker utan problem 8-9h.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: nicole

så du vet är det olagligt att transportera en häst i över 8 timmar utan stopp.

Svar: Vi stannar såklart för att ge vatten mm, men lastar inte alltid ut.
Alma Ranebo

2012-07-15 @ 15:18:15
Postat av: cornelia

du provred så många hästar.. vilken häst (förutom inova och zeta) gillade du bäst , men som du inte valde? :)

2012-07-15 @ 20:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0