Pavo

Hej! Måste fråga dig lite om pavo fodret. Är det bra? O vad finns det för olika o vad skiljer det mot ex kraffts foder? Min får idag krafft rider, betfor, mineraler o lusern(för hullets skull). Tacksam för svar då jag funderat på detta o även ett som heter st hippolyt.
Jag tycker att Pavo är riktigt bra och det säger jag inte för att vi samarbetar, då hade jag aldrig haft det till mina hästar. :) Mina hästar går så mycket bättre sedan vi bytt till Pavo! Jag är dock inte så insatt vad Krafft levererar och vet därför inte vad som skiljer dessa men jag har tidigare behövt ha lucern (precis som du, för hullet), vitaminer och mineraler på båda mina hästar och nu behöver jag inget av dessa. Pavos foder innehåller väldigt mycket bra och man behöver inte komplettera med tillskott som vitaminer och mineraler vilket är väldigt smidigt.
 
Det finns massor av olika produkter och alla ligger på Pavos hemsida där man även kan läsa om diverse foders innehåll mm. Något som är postivt med Pavo i bland annat stora stall där det finns en del olika hästar som är lämpade för olika saker (tex avelsto, jämfört mot högpresterande hästar) så kan man mixa pallarna med olika säckar vilket är väldigt praktiskt och därför kan man ge det som just din häst mår bäst av.
 
Jag vill även passa på att rekommendera Slobber Mashen som mina hästar älskar (Inova är kräsen;). Förut åt mina hästar betfor men jag har helt enkelt bytt ut den mot Slobber Mash. Eftersom betfor består i princip endast av socker så ger den toppar och dippar och ger egentligen ingen effekt utan endast är onödigt men gott. Slobber Mashen däremot hjälper hästarna med återhämtning (jag ger mina efter varje pass) och innehåller mycket nyttigt, även super för magen (kolikhästar) och även hästar som har problem med tänderna och som sagt- mina hästar älskar den.
 
Om ni ska till Falsterbo så har Pavo en monter där (Som jag kommer hänga i en hel del) och då kan ni passa på att kolla på deras foder och även prata med de som kan lite mer än mig! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0