"Jätteblunder av förbundet"

Läste denna artikel på aftonbladet angående OS laget.. Som ni säkert vet så fick Sverige tillgång till en reserv vilket blev Helena Persson (min team kompis ;), såklart väldigt roligt för henne men jag tyckte själv att det var lite otippat och trodde att antingen Peder Fredricsson eller Daniel Zetterman skulle vara aktuella.
 
När jag sedan hittar den här artikeln kan man ju börja undra, men ärligt talad så är jag inte alls förvånad över Ridsport Förbundets miss, även fast Sylve är väldigt tydlig med att Daniel inte presterat tillräckligt och att Helena har mycket mer erfarenhet..
 
Detta kan jag däremot reagera lite på då det känns som lite kortsiktigt tänkande, varför inte skicka en yngre ryttare som behöver erfarenheten och komma ut och känna av atmosfären på ett OS för att sedan vara bättre förberedd till ett eventuellt senare OS. Det känns som att Sverige har ett fåtal ryttare som är klockrena (3-4 stycken) och sedan är det ett väldigt stort glapp till nästa nivå och det är denna nivå de är nere på nu för att plocka in en reserv och alla dessa känns ganska jämnbra. För att få upp vissa av dessa ryttare tillsamma höga nivå så skulle jag analysera lite mer långsiktigt och ge en "coming star" möjligheten att känna av stämningen, för att den till en eventuellt nästa gång ska veta vad som krävs.. Dessutom så kanske denna ryttaren inte är reserv vid nästa tillfälle utan har en säker plats och då tror jag att det underlättar om denna vet vad som krävs på ett OS och kan vara bättre förberedd- och prestera bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0