Dagens ridpass!

Båda mina hästar är helt tokiga för tillfället men det lägger väl sig efter någon dag, haha.. Började iallafall med att trimma Marion lite som kändes väldigt fin, jobbade bara basic med henne men hon kändes som sagt väldigt fin och var lite mer fokuserad idag.
 
Hoppade sedan Inova med hjälp från både Niclas och Jens, superbra! Hon var lite pigg så fick hämta hem henne lite emellanåt då hon blev lite springig efter hinderna. Började bara hoppa fram och tillbaka över ett litet räcke. Därefter hoppade jag en liten bana på 3 hinder och avslutade sedan med en bana på 10 hinder och 12 språng inklusive svartvatten. Hoppade bara lite lagom idag och hoppade inte så stort utan fokuserade bara på att skola henne lite och hitta en fin känsla. Hon känner sig så himla fräsch nu och jag tror att det är därför hon är så pigg och glad hela tiden, hur härligt som helst!  Visst finns det lite att skola men för tillfället så uppmuntrar jag att hon är lite vild då hon tycker att det är grymt roligt och har en härlig inställning, och utan det kommer man ingenstans! :)
 
Väldigt roligt att träffa Jens idag också och det visade sig minsann att han vet mer om mina hästar än vad jag vet, haha. Han hade ju Inova som 5-6 åring och det märks verkligen att han gillar henne, hon är tydligen en speciell häst för honom och det är alltid roligt att höra.. Han har ju trots allt suttit på en hel del fina hästar. Även Marion hade han stenkoll på och har även hjälpt till en del med henne som unghäst så det var lite roligt! :)
 
Filmade Inova när jag hoppade banan, lägger upp det snart! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0