Dags att lämna Grevlunda

Jag har verkligen haft en fantastisk tid på denna fina anläggning med otroligt erfarna ryttare runt omkring mig hela tiden och det har verkligen varit lärorikt. Hästarna har fått gått tufft dessa veckor men det har varit på superunderlag hela tiden och hårt arbete var de förberedda för, men nu får det några dagar lugnt när vi kommer hem för att sedan trimmas igen.   
 
Inova har vuxit otroligt mycket i mina ögon under de här veckorna och jag tror verkligen inte att jag har sett allt av henne än. Hon utvecklas så himla fint och framför allt Jens har gett henne så mycket fina ord och både Lisen och Jens tror att denna häst kan prestera i större klasser. Jag har själv kännt lite begränsning emellanåt men nu tror jag faktiskt att det finns en växel till som Jens har lyckats få fram och därför verkligen vet vilken kapacitet hon besitter. Som jag sagt tidigare så ger hon en annan känsla när man sitter på henne och eftersom Jens har haft henne under en period så har han kunnat hjälpa mig en hel del då han har upplevt känslan. Nu har jag fått väldigt mycket bra tips till framför allt Inova och jag vet hur jag ska jobba med henne så att hon kan gå större klasser framöver. Just nu känner jag mig så otroligt motiverad med henne och det känns så roligt att jobba med henne då jag tror att det finns mer i Inova än vad jag märkt hittils och det ska därför bli spännande att se hur hon utvecklas framöver och vart jag kan ta henne- för nu vet jag precis hur jag ska jobba med henne dagligen.
 
Marion jobbar på lika fint som alltid och hon börjar komma igår mer och mer- bara fem veckor kvar till SM. Hon behöver däremot skolas en del då hon är lite för pigg och glad för tillfället. Mitt enda oros-moment inför SM var vatten och det har hon gjort så himla fint. Hoppade även med hinder efter igår och det var hon observant på och fokuserade fint på sin uppgift. Hoppade även vattnet utan bom en gång för säkerhetsskull och det var inte några som helst problem, jag vattentränar annars alltid mina hästar med bom över för att de inte ska tappa höjd på det, men det var jag inte orolig för att Marion skulle göra, haha.
 
Jag är iallafall grymt nöjd med tiden här nere och båda hästarna har presterat mer än väl och jag känner att jag hittat fin ridning på båda hästarna. Nu lämnar vi en fantastisk anläggning och ett härligt gäng för denna gång och önskar Jens och Lisen (reverv) all lycka till på OS! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0