Svar på kommentar

elin om Sitter i skolan..:
hej!
vore kul att veta vad du har för utrustning! har ni lastbil eller trailer, vad för typ i så fall? kan du inte skriva om ponnyer du haft? vad är dina framtidsdrömmar, vet du vad du vill göra efter gymnasiet till exempel? :)
Svar: Vi har en liten lastbil, en b-kortslastbil. Superbra bil som får lasta två hästar lagligt och får plats med massor av packning! :) Vi har funderat på större lastbil men då behöver mamma ta C-kort plus att resorna tar väldigt mycket längre tid då man inte kan åka lika fort. Så vi är supernöjda med vår lilla buss! :)

  

Framtidsdrömmar och tidigare ponnyer tar jag i ett separat inlägg! :)

Jenny om Dagens ridpass:
vad var det för bett som Pether rekommenderade?? 
Svar: Ett mikmarbett, Observera att det inte är så farligt som det ser ut ;) Man kan använda det här bettet på flera olika sätt och man kan få det väldigt skarpt om man "sätter på" lite remmar och en längre skänkel så det bli mer häv, men jag har det på enklaste möjliga sätt där det i princip inte är någon häv alls. Det här var väldigt "mode" för några år sen och de flesta i världscupen red med det, har även för mig att det var Ludger Beerbaum som uppfann det (inte helt säker). 


Sara om
Morgondagen:
Hej!
Jag undrar om dina hästar går i hage och isåfall hur stora och hur länge? :)
Jag tänker mycket på när det är så mycket lera som det är nu...
Svar: Ja de går i hage, dock endast i ca 4h om dagen vilket jag själv tycker är alldeles för lite. Hagarna är inte så jätte stora men de är grusade så leran är det iallafall ingen problem med. :)

vad är det högsta du har hoppat?
Drygt 160cm på Zeta, ca 150-155 på Inova och 145-150 på BW (min ponny), ser verkligen ingen anledning att hoppa större. 

emma om
Godmorgon!:
hur många dagar i veckan/månaden rider du ut på ett ungefär ? :)
jätte bra blogg :)
Svar: ca 2 dgr i veckan, men skrittar ofta av utomhus när jag ridit i ridhuset. Tack :)

Anonym om Morgondagen:
Hej Alma!

Känner du press av att tävla Marion, eftersom många vet att Malin haft henne tidigare? :)
Hej! Intressant fråga tycker jag. I början kände jag lite press då det ständigt är folk som kommer fram och många som har ögonen på henne och ofta någon på läktaren som säger "Det här är Malin Baryards gamla häst". Jag måste erkänna själv att jag har vant mig vid det och känner mig så trygg med Marion, nu tycker jag bara att det är jätteroligt och ser det mer som en möjlighet att börja synas i sporten. Jag hade dock haft betydligt mer press på mig om Marion hade gått som en klocka med Malin och hoppat större klasser och sen att jag skulle ta över henne.

Sen lägger inte jag så mycket fokus på allt runt omkring utan fokuserar på det som påverkar mig. Jag har alltid tagit min egen väg, haft min egen planering och mina egna mål och försökt hitta rätt koncept för mig- vilket definitivt har lönat sig idag.


Kommentarer
Postat av: Erika

Kul med svar! det här med hagar är så svårt att få till. Antingen fin anläggning med bra träningsmöjligheter - men med små hagar och lite utevistelse. Eller "ladugårdsstall" med fina hagar och inget ridhus! Jag har flyttat från lyx till bondstall och känns skönt för hästarnas skull. De är såå mycket piggare och gladare! Men, jag får rida eller åka till ridhus och kan inte få lika kontinuelig träning med bommar-serier-banhoppning som på sommarhalvåret när ridbanan fungerar...

2012-01-18 @ 14:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0