Pay & Jump

Som ni vet var jag på Runsten idag med Hubbe, Zeta och Inova. Alla hästarna har skött sig bra!

Började med Hubbe som inte har varit framme för fem öre tidigare och endast försökt springa ut från banan. Idag hoppade jag honom först och han var helt framme för skänkeln. Det var bara två hinder (som stog precis så man red förbi utgången och sen vände upp på en oxer ur sväng) som det var lite problem med där han stannade för att han sköt ut vänsterbog men från hinder nr 3 till 10 var väldigt bra, och dessutom fick han lära sig en läxa till nästa klass med Julia där han bara stannade på ett hinder(samma som jag). Stora framsteg för Hubbe idag då han tänker framåt och man har någonting att rida utifrån! Väldigt stor lättnad! :)

Därefter hoppade jag Zeta som var laddad till tusen! Lite stark i första klassen men jättefin i andra, hon behövde verkligen de här rundorna då hon hoppade typ 1m över varje hinder. Hon var alltså nolla i både 120cm och 130cm. :)

Inova var helt klockren! Hoppade väl och var väldigt med på noterna! Fick ett ner i kombinationen i 130cm då hon inte riktigt hann upp eftersom kombinationen var jättekort. Hon var ändå väldigt fin i den här klassen och lärde sig till 135cm då hon var väldigt kvick! Inova var super i 135cm och nolla. :)

Mina hästar har sammanlagt haft ett ner på fyra starter, duktiga hästar och en nöjd Alma! :)



Film kommer strax! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0