Mot stallet

Jag har varit på stadshuset nu på morgonen med klassen, träffade faktiskt Anders Borg ;) iallafall, är på väg från stan nu och är i stallet om typ 1h. Skönt att jag slutade tidigt för jag har massor att göra i stallet idag. Mocka, fixa mat, rida Inova, promenera Zeta + fixa allt till helgen dvs bada och sola Inova, fläta svansen och göra den klar. Ska inte till stallet imorgon och jag har ingen tid innan vi åker på torsdag så ska även putsa allt och försöka hinna sola Zeta också. Sen har jag även en plan att klippa Inova men det vet jag inte om jag hinner.. Funderar på om jag ens ska klippa henne nu när det är fruktansvärt kallt, hon är redan pigg och kommer definitivt bli ännu piggare om jag klipper henne + första tävlingen på två månader. Hon är inte jätte långhårig men det är en stor tävling och man vill ju att hon ska vara fin.. Vad tycker ni??? Klippa eller inte???

Kommentarer
Postat av: Maria

Även om det är fruktansvärt fult med långhåriga hästar på täving så kanske det är det bästa? Blir hon alldeles för pigg och blir "ofokuserad" kommer du gräma dig över det.

2012-01-31 @ 12:20:55
Postat av: Mamma

Inte klippa.Hon är snygg som hon är:-)

2012-01-31 @ 12:54:44
Postat av: Erika

Har samma "problem" själv. Om hon inte är väldigt hårig så skulle klippa vid kronranden bara och sen ha luva över lurv-öronen, det brukar se vårdat ut. Kanske klippa skägget.

Min vågar jag heller inte klippa, vet inte hur pigg och jobbig hon blir då! Nu ska jag inte på någon stor tävling, men förstår ditt dilemma. Man vill ju ha dom fina...

2012-01-31 @ 14:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0