Kvällspromenad

Jag och mamma åkte ut till stallet nu på kvällen. Hästarna fick promenera ca 40min var och sedan fixade jag lite med dem. Borstade, fixa svansarna och gjorde hovarna fina. Jag är så otroligt ridsugen och börjar nästan bli lite stressad inför årets första tävling om 2 veckor, som dessutom är Elit. Inova är jag inte orolig för eftersom hon skrittar sista dagen imorgon och är verkligen i toppform, vi har ändå en nolla i 135cm nyligen som känns skön att ha i ryggen. Det ska däremot bli spännande att se om det är någon skillnad i munnen nu. :)

Zeta vet jag precis var jag har och det gäller bara att hon ska komma tillbaka på banan så fort som möjligt, lite oturligt med en vrickning nu men förhoppningsvis så missar hon ingen tävling. Det är endast viktiga och avgörande tävlingar nu från första böran så det blir ganska stora konsekvenser av att man missar minsta lilla men det är oavsett skönt att jag har två hästar på samma nivå och att båda ligger bland de 16 bästa i Scandinavium kvalet. Sen om ena hästen kvalar till Scandinavium så får jag välja vilken jag vill av Inova och Zeta eftersom båda har deltagit i kvalen, så oavsett vem som eventuellt kvalar så har jag en valmöjlighet vilket är väldigt skönt. Zeta ska iallafall få biolight behandlingar söndag-onsdag och sen kollas på fredag så vi har en plan med henne med. :)


Marion Zeta på träning för Pether Markne


Kommentarer
Postat av: julia lindblom

håller alla tummar i världen för att zeta ska vara frisk!

2012-01-20 @ 06:38:00
URL: http://satsning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0