Olika sätt att tänka på

Pratade med Stina idag om Zeta och jag kom fram till att jag fokuserar på helt fel saker. Som ni säkert förstått så tycker jag att det är extremt tråkigt att Zeta missar många stora och viktiga tävlingar nu i början av säsongen, men jag har bestämt mig för att inte gräva ner mig så otroligt mycket i det som jag har gjort hittils. Jag har så otroligt svårt att glädjas och fokusera på att Inova är så fantastiskt fin för tillfället (vilket är otroligt fel) för att allt tråkigt med Zeta väger över till det negativa. Jag har de senaste dygnet endast fokuserat på hur många tävlingar jag missar med Zeta och vilka följder det ger och gräver ner mig ännu mer i allt negativt.

Igår pratade jag dessutom med min kompis mamma om skador och hon fick mig att tänka på ett helt annat sätt. När vi köpte Zeta för 4-5 månader sedan så förväntade vi oss otroligt mycket jobb som skulle ta lång tid. Jag och Pether (Markne) la upp en plan för hur lång tid det skulle ta att få henne dit vi ville. Vi räknade med 6 månader men redan efter 3 veckor var alla stora problem lösta, helt otroligt. Detta gjorde att vi kunde hoppa större klasser drygt 5 månader tidigare än planerat. Poängen som jag vill komma till är att om vi hade hållt utgångsplanen så skulle hon endast gått 130cm med mig i dagsläget, så om man vänder på allt så är SM-kval, Scandinavium kval mm bara en stor bonus. Så även om hon missar någon månad nu så kommer hon fortfarande ligga före utgångsplanen. När man tänker på det sättet så kan jag acceptera det mer, och kanske är det bra för henne i längden med en paus nu om hon ska nå upp till alla framtida förväntningar.

Inova är som sagt i toppform och hon förtjänar stor fokus nu inför alla stora tävlingar och hon ska verkligen matchas till varenda tävling i detalj, med kvalité. Jag kan inte gräva ner mig i allt tråkigt om jag ska kunna prestera med Inova. I den formen som hon är i nu så om jag ger henne bra förutsättningar och fokus vet jag att hon kan prestera fantastiskt i kommande tävlingar.

Så framöver ska jag inte gräva ner mig i det tråkiga runt Zeta utan låta henne ta sin tid för hon har många år framför sig. Närmaste tiden är det stor fokus på det jag kan påverka och jag ska försöka ge Inova de bästa förutsättningarna för att prestera så bra som möjligt!


Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

(Y)

2012-01-28 @ 21:43:05
URL: http://kristinawarg.se
Postat av: Pappsis

Låter som pappas flicka. Lägg ner tid, kraft å tanke på det du kan påverka. Lyft fram vad om är bra och försök se möjligheter. Förmodligen finns det en mening även med denna motgången.



Kram p

2012-01-28 @ 23:37:07
Postat av: Caroline

Låter som ett mycket bra resonemang! :) Det är ju så lätt att börja tänka negativt, när man väl börjat fortsätter man ju gärna också. Bra med ett bryt och en ny början! :)

2012-01-29 @ 19:21:32
URL: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0