Dagens träning

Vi har verkligen varit igång hela dagen, gick upp vid sex för att komma hem vid sju, haha, bara 13h senare.. ;)

Jag hade med Inova idag till Strömsholm på juniorträningen och hon var fin, lite laddad emellanåt men det är bara positivt :) Vi jobbade mycket basic idag med att hoppa en oxer på volt, därefter en markarbetsbana och sedan en linje. Hon hoppade väldigt väl och hoppar runt hela tiden även när det är lågt. Fick mycket beröm av Pether hur fin Inova har blivit på marken sen jag var där senast så det var verkligen roligt! Jag har jobbat med hans övningar näst intill varje dag sen jag kom hem därifrån så när man har lagt ner så mycket tid på något så är det ju kul att det blir en stor förbättring! :) 

Joggade Zeta 30min när jag kom hem. Jobbade liknande som igår, alltså relativt kravlöst i endast skritt och trav. 

Jag är iallafall väldigt nöjd med dagen och jag gillar verkligen den nya landslagsledningen. Har inga tidigare erfarenheter av Henrik Lannér men vi kom bra överens och han har precis samma tänk som Pether vilket underlättar väldigt mycket! Pether och Henrik verkar ha en bra och tydlig plan för året och deras samarbete verkar fungera väldigt bra! :) 


Marion Zeta i Strömsholm
Elit 140cm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0