Dagens ridpass

Började med att rida Inova, gjorde en övning med sockerbitshinder-13.5m-grind-13.5m-sockerbitshinder. Jag har inte hoppat Inova på nästan tre veckor så jag antog att hon skulle vara ganska pigg idag och valde därför den här övningen. Hon var som jag trodde ganska pigg så jag skolade henne på 4 steg och jobbade på att flytta ut avsprångspunkten och skapa plats. Hon var väldigt fin i början men blev lite ivrig när hon kom igång, men då skolade jag henne lite och sen var hon fin igen! :) Ville förresten rida med sporrar idag för första gången på någon månad men då hittade jag dem såklart inte, klantigt.

Sen red jag Hubbe som även han var pigg och glad, jobbar som vanligt mycket basic med honom. Att han ska ta skänkeln rätt och att få honom "inom ramarna" är A och O. Han tar inget direkt stöd vilket gör honom ganska ostadig men när man väl får in alla bogar och får ordning på allt så är han stundtals så himla fin, speciellt i vänstervarv! I slutet var han riktigt fin. :)

Zeta fick promenera i sammanlagt 40min. Idag var det även dax för tredje och sista Biolighten och hon var faktiskt jätteduktig :)


Marion Zeta


Kommentarer
Postat av: Jenny

Är det där Malin Baryard? x3 :) brukar du rida för henne eller jobba nått med henne? ny läsare

2012-01-25 @ 23:13:30
URL: http://sweetbyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0