Dagens ridpass

Var i stallet tidigt imorse för att hinna rida innan skolan. Det var kanske inte helt oväntat tomt i ridhuset, lycka! Fick till ett riktigt bra pass på Inova! Väldigt strukturerat, bra plan och en röd tråd igenom hela passet. I början var hon ganska stel i sidorna så jag gjorde en ganska lång övning som innehöll skänkelvikning, 10 metersvolter, byten, öppna, sluta, tempoväxlingar och förvänd galopp, blev som ett litet dressyrprogram ;)

Hon blev fantastiskt fin av den här övningen och var helt igenom i slutet av passet. Jag fullkomligt älskar när hästarna är lite halvtråkiga i början och man lägger ihop en krävande övning för att sedan känna att allt sitter och att man verkligen får ut mycket av ett pass! För tillfället är jag så otroligt motiverad så att jag nästan blir glad när hästen är lite stel och tråkig, då tar jag mig verkligen an och utmanar för att sedan få ett fint resultat i slutet av passet! :) Blev ett tufft pass idag och det var första gången jag trimmade henne på en och en halv vecka, skönt! Avslutade med att skritta av ute i snön.

Zeta fick Biolight idag igen och börjar förstå det hela mer och mer, det går framåt! Gick en promenad med henne efter och för första gången så var hon lite pigg, hon brukar gå i slowmotion annars. ;) Inova gnäggade efter henne hela tiden så hon blev ganska ofokuserad och glad ;) Eftersom jag var där tidigt idag så är även Julia snäll och promenerar med henne en gång till i em, jättebra! :)


Saknar min fina M1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0