Dagens ridpass

Började med Zeta idag, joggade henne väldigt lätt då jag inte är säker på att hon är helt hundra... Känns som att det tar emot lite men vi har pratat med våran veterinär och jag ska fortsätta rida henne fram till på måndag då han kommer och tittar på båda hästarna.. Väldigt tråkigt att hon känns så här precis nu, då jag hade valt att ta med henne på en viktig träning på lördag men det är tur att jag har två hästar så Inova får åka med istället! :)

Inova känns för övrigt vääldigt fin nu! Trimmade henne idag inför träningen på lördag och finlirade det sista. Började att rida med Pethers bett men tycker att det blir lite väl stumt och därför lite svårt att få igenom hästen i sidorna så jag bytte till hennes gamla pelham som jag inte använt på en månad och det var super! Så himla fin var hon! Speciellt i galoppen så det var riktigt skönt! :) 

Som sagt, väldigt tråkigt med Zeta men det kommer nog bli tufft på lördag och det är verkligen inte värt att riskera något nu när det är mycket stora tävlingar framöver. Det känns riktigt skönt att jag har Inova som dessutom verkar vara i riktigt fin form, det visade hon ju även på pay & jumpen senast! :)

image description


Kommentarer
Postat av: Jenny

vad var det för bett som Pether rekommenderade??

2012-01-13 @ 21:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0