Dagens ridpass

Jag var ute i stallet nu på kvällen och red igenom Inova lite. Jobbade som alltid mycket basic och dagens fokus låg verkligen på rundningen i sidorna. Hon var faktiskt väldigt fin, lite tråkig i galoppen i början men kom igång ordentligt efter lite förvändgalopp. Inova har utvecklats helt otroligt på backen sen hon kom, då var hon väldigt oliksidig, totalt oställbar, svag och stel som en planka. Idag tycker jag faktiskt att hon är rolig att rida varje dag och hon är verkligen med på noterna. Det verkar verkligen som att hon själv tycker att det är skönt att komma loss ordentligt och att det är roligt att jobba, vilket jag tycker är A och O. En fin häst med ett lite lättare pass idag! :)

Zeta var för första gången riktigt sprallig, det märks verkligen på henne att det är kallt ute nu. Hon tycker att det är minst lika tråkigt som jag att bara skritta. Dessutom kommer hon bli väldigt ledsen när Inova får åka på tävling hela helgen medan får stanna hemma. Hon fullkomligt älskar Inova, dock är det inte ömsesidigt längre. :P 


En av Inovas snälla dagar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0