Dagens ridpass

Började med att rida Inova, hade en bra plan inför passet och såg verkligen fram emot att trimma henne. Men när man kommer in i ridhuset så är det typ 8 pers varav vissa hästar inte är helt under kontroll. Jag gick in ändå och började rida och hon kändes riktigt fin, dock är hon väldigt bakskygg och nu för tiden är ju inte alla så bra på att hålla avstånd så hon blev ganska stressad. Jag fortsatte rida ett tag och försökte öra det bästa av situationen men man kunde inte direkt göra övningar man tänkt mm så det blev mest tempoväxlingar längs fyrkanten, inte direkt så givande... Gav upp och gick ut när jag hade tillslut blivit påriden för andra gången... Inte konstigt att hästar blir bakskygga och mötesrädda... Tråkigt med ett värdelöst pass när jag verkligen var motiverad och hon kändes så fin, menmen, inte mycket att göra...

Det hade lugnat ner sig i ridhuset när det var Zetas tur och vi fick till ett riktigt bra pass med mycket trav och galopp jobb! :) Jobbade som alltid på henne väldigt konsekvent och basic. Fortsatte med det från Pether och hon gör det riktigt bra! Båda hästarna börjar lossna ordentligt i den övningen och det är en stor förbättring från första gången vi gjorde den. Träning ger verkligen resultat.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0