Turen är inte på min sida

Har haft en totalt värdelös dag, jag orkar verkligen inte mer just nu.. Det börjar med att jag ska ta bussen till stallet som brukar ta max 50min, dock tog det 2.5h, riktigt surt.. Sen när jag kommer till stallet så verkar Inova lite hängig men jag joggar henne lite ändå och hon var lite halv knackig (fruktansvärt deppigt) så jag avslutade ganska snabbt och skrittade ut i skogen istället. När jag ställt in Inova i boxen så får hon ett kolik-anfall (ännu mer deppigt). Som några av er vet så fick min förra häst kolik och dog så jag klarar inte av att se när hästar ligger ner och framför allt inte ordet Kolik. Veterinären kom ut och tittade på henne och efter några promenader piggnade hon till, dock ingen avföring. Mamma fick rycka ut med lastbilen och vi lastade henne och körde några varv för att få igång magen två gånger- positivt resultat x2!

Vi var kvar i stallet några timmar extra för att hålla koll på henne och när vi åkte så mådde hon fortfarande bra! Vi slapp iallafall sedering och allt som har med karens att göra, tur i oturen... Hon får endast äta 1 kg hösilage/mål ikväll och imorgon och ingen krafft, bara betfor, så det är väl ingen optimal uppladdning till tävling direkt, och jag hoppas innerligen att det "knackiga" när jag red hänger ihop med koliken och att inga fler kolik-anfall uppstår...

Red inte Zeta idag eftersom jag ville ha koll på Inova så Zeta fick helt enkelt hänga på Inovas alla promenader.

Allt är verkligen extremt segt för tillfället och jag börjar verkligen undra när turen ska vända... Men det sägs ju att motgång ger framgång..


min finaste stjärna


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken tur att du var i stallet när det hände och att du faktiskt hade rört på henne innan! "Knackigheten" hänger säkert ihop med koliken, de brukar ju vara ovilliga att röra sig och "stela" i kroppen liksom. Jag har endast suttit på en häst i samband med kolik och den kändes inte normal att rida. Hoppas att allt blir bättre för er snart!! Styrkekramar

2012-02-08 @ 07:19:15
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Bea

Åhh hoppas det blir bättre snart för du har verkligen världens finaste hästar, Zeta har jag gillat jättelänge, när hon stod hos Malin. Helt sjukt fin häst och Inova är så fin :D Du rider verkligen jättebra, så mjukt och fint och aa allt :D <3

2012-02-08 @ 15:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0