Svar på kommentar

Hej!
Vilken dag/klass rider du? Jag är där alla dagar så kommer fota dig då :D
Svar: Jag rider "morgondagens vinnare" som går torsdag förmiddag och torsdag kväll (finalen). Vad roligt! Det uppskattas! :)

hej! kul med ghs!!!! Grattis! hade du valt zeta om hon hade varit frisk till ghs? eller hur tänkte du där? har du ridit på nån så stor arena som de är i scandinavium tidigare? är du nervös? många frågor :) stort lycka till!
Svar: Tack! :) Ja, jag hade faktiskt valt Zeta då. Jag har tänkt fram och tillbaka enda sedan tidigt i höstas vem jag egentligen skulle välja om jag kvalade. I början så hade jag tänkt ta Inova, då jag tror att hon blir till det bättre i en arena om man jämför med Zeta som jag tror skulle bli väldigt spänd.

Men efter att ha hoppat 3st 140cm (endast elittävlingar) med Zeta och inte haft mer än ett ner så känner jag mig så himla säker med henne. Zeta är alltid spänd första klassen men eftersom det är en förklass och en final i GHS så kändes det bra. Om det däremot bara hade varit en klass hade jag nog valt Inova då hon är lite stabilare i psyket. Sen har jag och tränarna högre uppsatta mål med Zeta, och för att nå de så skulle hon behöva gå GHS och få rutin i större arenor.  Men nu "slapp" jag ju välja häst och jag hoppas, och tror som sagt att Inova blir till det bättre i större arenor.. Men det får vi se! ;)

Nej jag har aldrig ridit på någon liknande arena men det ser jag verkligen fram emot! :) Än så länge så är jag inte nervös men det kommer nog när det närmar sig. Dock tror jag att jag hade varit mer nervös om jag hade haft Zeta då jag hade haft högre krav och mål med tävlingen men nu ser jag det framför allt som en upplevelse där vi ska få rutin och erfarenhet (både jag och Inova) men självklart har jag som med alla andra tävlingar mål för Inova också! :) Stort Tack! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0