Dagens ridpass

Skrittade uppsuttet idag på min lilla bruna och hon är verkligen liten :P Jag har inte suttit på henne på en månad så det var faktiskt mysigt! Dock lite kallt när vi skrittat i 45min men hon lugn idag och det märktes på henne att hon blev glad när sadeln kom fram igen, hon är minsann en glädjespridare. :)

Inova var mycket bättre idag och hon verkar helt som vanligt med magen, skönt! Hon var fin när jag red också och tog ut steget bättre idag och jobbade med hela kroppen, dock något stel fortfarande. Jobbade henne bara lite lagom med tanke på att hon inte fått så mycket näring men imorgon ska hon äta som vanligt. :) Inova fick sola i 40min idag och massage på det+ back on track i natt.

Efter lite velande fram och tillbaka så har vi bestämt oss för att ändå åka till Borås imorgon. Det är en väldigt viktig tävling, det är femte och sista Scandinavium kvalet och jag ligger fortfarande på kvalplats men måste ta lite poäng i helgen för att behålla den. Vi har dessutom redan betalat allt och då kan vi lika gärna åka, dock får vi se lite hur vi gör med klasserna. Hon skulle egentligen gå 130, 140, 140. Nu åker vi endast dit för kvalet och kommer inte starta 140cm på söndag utan hoppar endast 140cm på lördag som är kvalet men går in och hoppar en förklass i 130cm på fredag (kanske bara några språng beroende på hur hon känns). Jag rider henne imorgon innan vi åker och även fredag morgon för att känna hur dagsformen är. Vi kommer oavsett inte hoppa mer än två klasser i helgen och det blir alltså 130cm på fredag och 140cm på lördag. Detta känns som en bra plan att utgå ifrån och nu är det dagsformen som får avgöra! :)


image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0