Dagens ridpass

Började dagen med biolightbehandling på Zeta. Sen skrittade jag Zeta i drygt 50min, hon har förövrigt tappat varenda muskel i rygg och hals vid det här laget.. :/ Hon var iallafall väldigt snäll och lugn.

Sen red jag Inova som var ganska pigg idag. Hon har tagit det jätte lugnt medan jag varit iväg så hon var ganska ofokuserad emellanåt, hon hittade mer saker att titta på inne i ridhuset än i Scandinavium haha. Hon var iallafall fin och jag jobbade ett kort men effektivt pass med mycket basic. Skrittade ut i 30min efter. :)


Kommentarer
Postat av: Marina Björkman/Team AMY HB

Hej! Tråkigt att hon fallit ur så mycket :(, ett tips är att köp Kraffts Lucernpellets och en 10l "bag in box" med krafts soja olja för det låter som att hon får för lite protein i fodret, jag brukar ge 2-3 kg lucern/dag och 3-4 dl ojla, det är skonsam energi och bra för muskulatur, hull och päls. Det är ju bra att hon inte är för fet under konvalescenstiden men samtidigt behöver hon protein för att kunna behålla och bygga muskulatur vid igångsättningen. Kram ochLycka till

2012-02-28 @ 16:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0