Dagens ridpass

Som bestämt så trimmade jag Inova i ridhuset idag med samma övning som jag och Niclas gjorde i söndags, bara lite bommar. Inova var ganska ofokuserad i början då de sprang ungar på läktaren, hästar longerades och stora ridhusporten stod öppen.. Men inför Scandinavium så tyckte jag nästan att det var bra då jag verkligen vill få henne fokuserad på mig så hon inte går och tittar på allt runt omkring. Hon var ganska spänd i början när hon fokuserade på allt annat men när hon väl hade fokus så var hon jättefin! Hon var verkligen på bakbenen hela passet och satte under sig ordentligt! Hon känns ändå fin inför Scandinavium så det känns faktiskt bra! Sista ridpasset hemma innan torsdag, för imorgon blir det arbete i arenan istället! :D

Hade även träning för Julia (samma övning) på en lite grinig Hubbe idag, Julia gjorde ett bra försök men tappade tålamodet och bad mig hoppa upp så jag trimmade honom ett tag också. Blev mycket bättre i slutet! :)

Nu är allt äntligen fixat och klart! Inova är badad, solad och flätad, lastbilen är packad och jag är redo! :) Blir en tidig morgon imorgon, klockan står på 05.30 och då är det bara åka ut och hämta Inova. Vi ska åka från stallet vid 7 så vi hinner innan köerna i stan. Det här ska bli såååå roligt!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0