Dagens ridpass

Jobbade med bommar idag med Inova, hade en långsida med tre galoppbommar/16.5m/räcke/16.5m/tre galoppbommar. Red på 5 steg mellan bommarna och det lilla räcket som låg på 60-70cm. Jobbade bara basic med att hitta rytmen och lämna plats till varje bom. Linjen kom väldigt fort ur sväng vilket är bra då jag behöver öva på att rida ur sväng och inte fastna i svängen. Inova var jättepigg och lycklig, bockade och busade hela tiden, haha. Jag tycker det är roligt när hon är så här för det händer inte så ofta, men idag var det ett riktigt lyckorus. :) Hon var försiktig och hoppade väldigt väl hela tiden även fast det var lågt, jättefin! Hon känns så himla fräsch och fin för tillfället :)

Jag hade även träning för Julia idag som fick göra samma övning som Inova, det gick jättebra! Både häst och ryttare var duktiga. :) Marion skrittades glatt i 35-40min. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0