Tävlingsabstinens

Det här är helt klart en av mina favorit rundor. Även fast rundan i sig inte är klockren så ger den så mycket minnen och känslor för mig. Det här var vår tredje 140 start, vår första nolla (1 tidsfel dock) och placering på denna höjden. Vi kvalade SM, gick upp i ledning som enda felfria på hinder (med en himla tuff konkurrens med Fredricsson och Co.), på den svåraste banan jag någonsin hade ridit då. Det var ett avgörande Scandinavium kval och vi blev 4 bland juniorerna vilket gjorde att Marion kvalade till Scandinavium. (Dock blev hon ju skadad men även Inova var ju duktig o kvala och kunde genomföra det). 
 
Glädjetårar när jag red ut från banan. Niclas var inte med på plats men följde på equipe och jag minns fortfarande att jag knappt hann ut från banan innan han ringde och var minst lika överlycklig som jag (Hade honom i luren under hela bangången som mentalt stöd och taktik så han var väl informerad om att jag tyckte det var tufft). Fick även ett mess från Pether som satt i stockholm men fått ett samtal, dessa ord sitter fortfarande djupt och ligger varmt om hjärtat.. Den här rundan var början på något kul och jag ville bara mer och mer.. Dock var det här var vår sista start innan en lång skadeperiod och ärligt talat tittade jag på denna runda varje dag i ett halvår och bara längtade efter att få tillbaka stjärnan på tävlingsbanan igen.  


Kommentarer
Postat av: Sussie

Har också en sån film att förgylla vardagen lite med nu då jag väntar på att min älskling ska bli hel igen:)

2012-12-20 @ 16:49:17
Postat av: Linn

När är första tävlingen nästa år? :)

2012-12-21 @ 18:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0