Hoppning på schemat!

 Det var hoppning som gällde idag och alla hästarna har i stora drag skött sig fint. Inova var först ut och var som vanligt på hugget men blev väldigt fin i slutet! :
Andra hästen skriver jag mer om imorgon då det även kommer film men den jobbade på fantastiskt bra, grymt härlig häst som jag gillar skarpt!
 
Marion var pigg och passet gick helt enkelt ut på att skola henne.. Hon har tagit sig friheten att ta ett steg utanför ramarna och behöver sättas på plats lite.. Riktigt tålamodskrävande pass och lite tråkigt arbete, hon är så himla känslig så när jag rider i nya sadeln så blir det såklart en liten skillnad på min position och då blir hon helt enkelt springig.. Funderar på att helt gå tillbaka till andra sadeln då hon verkligen är så känslig.. Jag har en känsla av att jag möjligtvis hamnar lite längre bak i den här sadeln och det kan hända att det ger ett annat tryck i sätet än i gamla sadeln, för springig blir hon.. Marion var iallafall fin i slutet men det är så onödigt mycket jobb för att komma dit och det tar så på tålamodet när man vet hur allt bara alltid klaffar... Dessutom är jag så otroligt rädd om våran "relation".. Det här är helt klart den häst som kommit mig närmast och som jag passar bäst med, vi trivs så fantastiskt bra med varandra men hon är ett riktigt litet sto och jag vill inte på något sätt riskera något genom att ta onödiga konflikter på grund av något så onödigt som utrustning. Marginalerna mellan dröm och helvete är otroligt små på denna häst och jag ska minsann hålla mig vän med henne, för då gör hon allt för mig! :) 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som den nya sadeln är lite för trång för henne. hade definitivt gått tillbaka till den gamla, om inte annat för att känna skillnaden.

2012-12-28 @ 00:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0