Emma träning dag 2

Aktivitet: Hoppträning för Emma Emanuelsson
 
Syfte med aktivitet: Lösgörande, stärkande och lydnad.
 
Huvudmoment: Jobbade vidare med jobbet från dagen innan och fokuserade mycket på lydnad, styrka och lösgörande. Vi började med att jobba hästarna mycket på marken, sedan mycket småhinder, travhoppnig och linjer. Övningarna ser ni på filmerna nedan.
 
Upplevelse av aktivitet: Båda hästarna kändes väldigt fina och hade lugnat ner sig någorlunda! Inova kändes väldigt med på noterna och lydig, nästan lite för lydig, men väldigt nöjd med henne! Marion var lite hetsig vid travhoppningen och lite hetsig över små hinderna men efter ett tag väntade hon lite mer och hoppade riktigt fint! Nöjd med även henne!
 
Betyg: (1-5): Båda hästarna får en 4a idag. Stor förbättrning från gårdagen och jag tycker båda hästarna hoppa riktig väl trots lite för mycket energi, samtidigt som de är lydiga och håller fokus. Synd att vi inte fick några av Inovas större språng på film då hon hoppade riktigt trevligt, men det kommer fler gånger! :)
 
Jag hoppade hästarna i grupperna efter varandra vilket betyder att hela träningarna inte kunde filmas då mamma behövde hjälpa mig med hästbyte. Inova är mest framridning/markarbete och Marion är mer i slutet av träningen, men alla övningar finns iallafall med men på olika hästar ;) (Tyvärr blev ljudet väldigt dåligt då vi filmade med Iphone sista dagen men jag tror man hör kommentarerna bättre om man lyssnar i headset)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0