Emma träning dag 1

Det här var första gången jag tränade för Emma Emanuelsson och hon var riktigt bra! Såklart lik Pether och det var precis som jag hoppats på! Hon är ju en fantastisk ryttare men det är ju faktiskt ingen garanti på att man är en bra på att undervisa men hon växte faktiskt i mina ögon ännu mer! Har varit i kontakt med henne tidigare då jag provridit häst hos henne samt att man ofta möter varandra på tävling och dessutom tränar ju både hon och jag för Pether så jag hade ju en ganska tydlig bild av henne sedan tidigare.
 
Aktivitet: Markarbetsträning för Emma Emanuelsson
 
Syfte med aktivitet: Lösgörande, stärkande och lydnad.
 
Huvudmoment: Vi jobbar såklart med att bygga upp hästarna nu inför nästa årstävlingar så vi jobbade mycket lydighet, stärkande och lösgörande. Vi började med att jobba hästarna mycket på marken, sedan mycket småhinder, studs, travhoppnig och serier. Övningarna ser ni på filmerna nedan.
 
Upplevelse av aktivitet: Båda hästarna var vääldigt pigga första dagen! Inova var ändå den jag var mest nöjd med, hon kunde ändå hitta lugnet emellanåt och då kändes hon väldigt fint trots att hon fick några utbrott och blev spänd emellanåt..  Marion var väldigt pigg hela träningen, skyndade sig igenom övningarna och tog sig helt enkelt inte riktigt tid och väntade på hinderna. 
 
Betyg: (1-5): Inova får en 3 och Marion en 2. Jag tycker båda hästarna var för ofokuserade, dock är det förståligt eftersom det var andra hoppningen på 4 veckor, men trots det hoppade båda hästarna riktigt bra, speciellt Inova!
 
Jag hoppade hästarna i grupperna efter varandra vilket betyder att hela träningarna inte kunde filmas då mamma behövde hjälpa mig med hästbyte. Inova är mest framridning/markarbete och Marion är mer i slutet av träningen, men alla övningar finns iallafall med men på olika hästar ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove Abelson

Väldigt roligt att läsa om när du utreder träningarna lite mer :)

2012-12-18 @ 22:09:25
URL: http://abelson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0