Nu kör vi!

Nu är vi på väg mot årets utomhus SM i Henriksdal! Jag hoppas att det går bätte än sist när älskade hästen dog, lite jobbigt att komma tillbaka till samma ställe men det är sånt man får ta ibland.. Känns iallafall grymt roligt att ha med mig båda hästarna den här gången och jag har en känsla av att Marion är revansch-sugen efter att både har missat inomhus SM och Scandinavium. Dock är jag bara glad över att jag har med mig båda och Marion är fortfarande inte i full tävlingskondition utan presterar på 75% av sin kapacitet men hittils har hon iallafall presterat fint med 9 felfria rundor av 10 starter..
 
Jag tänker iallafall ha lite is i magen och ta dag för dag där nere och endast fokusera på mig själv och sådant jag kan påverka. Jag har tränat för denna tävling i ett halvår och jag är nöjd med formen och tycker vi har lagt upp det på ett bra sätt så jag känner mig välförberedd. Jag känner mig mer redo för detta nu än jag var på inomhus SM och då var denna tävlingen inte samma grej för mig eftersom alla tävlingar under den perioden var Elittävlingar med tuffa banor och tufft motstånd, nu är det längesen jag hoppat någon tuffare tävling och det ska blir riktigt roligt! Dessutom känner jag att fått rutin och erfarenhet på inomhus SM och är mycket bättre förberedd till detta och känner att jag faktiskt har där att göra nu, sen känns det såklart tusen gånger bättre när man även har med sig sin första häst också. Trots allt ska jag inte tänka för mycket på att det är ett mästerskap utan rida som vilken tävling som helst, vi är välförberedda och mer än så kan jag inte göra utan nu är det faktiskt bara att försöka hålla ihop det mentala! :) Nu kör vi!
 

Kommentarer
Postat av: Martina

Stort lycka till Alma! Håller tummarna för er! :D

2012-08-21 @ 10:22:13
Postat av: Klara

Du har aldrig berättat om nån häst som har dött?:i

2012-08-21 @ 19:50:38
Postat av: Sara

Vad menar du med hästen som dog!?

2012-08-21 @ 22:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0