Svar på kommentar

Jag har fått in en del frågor som är iprinicp likadana så jag väljer ut de frågor som ger svaret på det flesta andra också. :) 

När du letar stall hur önskar du att de ska vara och hur vill du ha de?
Svar: oj, ska försöka svara lite snabbt på det här. 

Det jag tycker är viktigt är

- säkerheten (främst ur hästens perspektiv)
- Möjligheter till varierande ridning dvs. ridhus, utebana, uteritt möjlighet.
- Bra hagar
- att det drivs av bra personer som är måna om kunden (då är det ofta även bra personer som är inackorderade).
- Var stallet är placerat (nära eller långt ifrån hemmet och träningar)
- För mig som hoppryttare är det även viktigt hur ofta och när jag får använda mig av hinder (även ett stort plus om man har möjighet att ta dit sin egen tränare).

För mig så gör det ingenting om anläggningen inte är i "toppskick", så länge säkerheten är hög och jag vet att mina hästar har det bra så är jag nöjd! :)

Kan du visa bilder på stallet du nu står på? Skulle vara kul att se hur det ser ut!
Absolut! Jag kan ta lite bilder idag! :)

Nær kommer igentligen inlægget med alla hæstar du provridit?? Skulle vara så spænnande!! :)
Inläggen kom upp i januari men det är endast några få, jag kan omöjligt lägga upp alla jag har provat men jag länkar hästarna nedan. :)

http://almaranebo.blogg.se/2012/january/lotus-f.html#comment
http://almaranebo.blogg.se/2012/january/sto-fodd-2001.html#comment
http://almaranebo.blogg.se/2012/january/bolino.html#comment
http://almaranebo.blogg.se/2012/january/fonds.html#comment

äter de olika foder och vad äter marion för foder isf? :)
Båda mina hästar äter såklart Pavo! :)
Marion äter Pavo Condition, som är ett foder för lågpresterande hästar. Hon har ätit det nu under vilan och kommer fortsätta med det ett tag in i igångssättningen, därefter kommer hon succesivt få prova Pavo Sportsfit. Under igångsättningen kommer hon även få ett tillskott som heter Pavo Muscle Build.

Inova äter Pavo AllSport och Pavo Sportsfit.

Utöver detta så äter båda hästarna Pavo Slobber Mash, som vi använder istället för betfor då detta är nyttigare. Hästarna fullkomligt älskar det och står och skriker så fort det är på gång! :) Det är som en müsli som blandas med ljummet vatten så det blir som en varm gröt. Hästarna får detta efter ridpasset då det är för snabb återhämtning efter ansträngande prestationer.

När planerar du att vara ute på tävlingsbanorna med Marion igen ? :)
Förhoppningsvis om 1.5-2 månader. Jag hade hoppats på att ta med båda hästarna till Belgien och tävla i två veckor i maj-juni men jag tror tyvärr inte att hon är helt redo för det då. Men jag hoppas på att kunna tävla henne i mitten av juni iallafall. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0