Drammen dag 2

Inova var hur fin som helst idag! Det är en helt annan häst utomhus och det är faktiskt många som har nämnt hur fantastiskt stor skillnad det är på henne på bara en månad, jätte roligt!

Jag tyckte att 135:en idag var väldigt tuff, det var stort, det var tekniskt och banan passade egentligen inte Inova så bra då iprincip alla relaterade bestod av oxer/räcke (trekombinationen var oxer/räcke/räcke) vilket ofta leder till att hon får en tendens att hoppa lite platt och oförsiktigt på räckena men även idag var min häst klockren och var inte i en bom! :)

Dock klantade jag till det på en oxer efter trekombinationen, så frustrerande! Det var antingen 7 eller 8 steg på båge från kombinationen till en oxer och jag velade ganska länge på om jag skulle rida på 7 eller 8, men bestämde mig för 7. Jag låg helt perfekt och allt var redan klart, och två galoppsprång ifrån så kom jag ju på att jag skulle rida på 8 (vilket jag inte ens skulle!). Velandet blev helt enkelt förvirring och jag lurade mig själv, det blev ett stopp på den oxern och det tar jag på mig fullt ut.. Dock är det fruktansvärt surt då jag hade fått till de där 7 stegen bra och kunde bara glidit med eftersom allt redan var klart, så onödigt gjort.. Menmen, slut med velandet framöver! Resten av banan var klockrent och Inova hoppa fantastiskt så piloten grämer sig ordentligt över sin tabbe idag!

Jag fick alltså 4 fel för stoppet och några tidsfel på vägen. Men jag har två bra rundor i ryggen inför Grand Prix:n imorgon som lär bli ännu tuffare än dagens klass, spännande! :) Dock hoppas jag på att få rida fram hästen själv imorgon då Inova skötte uppvärmningen själv idag genom att skena över en åker medans jag gick banan.. Haha, hon är lite väl taggad för tillfället men så länge man lyckas hålla i henne så tycker jag bara att det är positivt då hon blir lite kvickare i bakbenen ;)


130in igår


Kommentarer
Postat av: Theresia

Härligt att Nova börjar komma till sin rätt! Blir glad över att höra att det går bra för er!Men så har du också lagt ner mycket tid på henne och då är det kul att få lite tillbaka. Jag tror att du har lagt en bra grund för framtiden. Irco Mena hästar är sena och Nova har legat lite efter så jag tror att hon kan utvecklas ytterligare. Med din vilja och ambition så har ni en rolig tid framför er. Förresten, vilka fina bilder det blev från tävlingarna! Stort lycka till, vi håller tummarna för er :-)

2012-04-28 @ 23:53:43
Postat av: Empan

Bra Alma!! Marion saknar dig i stallet!!! Du missar nog en tårta hemma, för jag fyller ju år i morgon!!!!!:-D Lycka till nu!! Vi håller tummarna i stallet!!!!:-D

2012-04-29 @ 09:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0